Radio2 blijft uitgesproken marktleider, vernieuwing boost MNM, groei Play Nostalgie zet zich door
Deze week publiceerde het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) de resultaten van de meest recente meting van het radiolandschap in België, gebaseerd op de golf september-december 2024.
Enkele opvallende resultaten:
- Radio2 verhoogt marktaandeel binnen 18-54
Radio2 blijft de grootste radiozender op 12+ met een marktaandeel van 25,1%. Daarnaast stijgt haar marktaandeel op de doelgroep 18-54 naar 9,5% (+2%).
- Sterke najaarsgolf voor MNM
De najaarsprogrammatie van MNM werpt haar vruchten af: een stijging van +18% in marktaandeel binnen 18-54 in de najaarsgolf. Dit resulteert in een groeiend marktaandeel op de mediaplanningsgolf naar 9,2%.
- Groei Play Nostalgie zet zich door
Play Nostalgie blijft aan een sterke opmars bezig en groeit met +14% in marktaandeel binnen 18-54, wat nu uitkomt op 3,8%.
- Var’s SuperSelexy All blijft het strafste aanbod
Met een weekbereik van 2,5 miljoen en 50% marktaandeel binnen 18-64, en 1,9 miljoen weekbereik en 47% marktaandeel binnen 18-54, blijft Super Selexy All het krachtigste zenderaanbod op de markt. (VAR)